Subject: FW: Harjumaa Viimsi vald Leppneeme küla Rannaliiva tee 5 elektrivõrgu liitumisühenduse projekti kooskõlastamine
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 5 Aug 2024 09:37:34 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/24/20469-6

Kiri tuli minu emailile 26.07.2024

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Friday, July 26, 2024 2:59 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Viimsi vald Leppneeme küla Rannaliiva tee 5
elektrivõrgu liitumisühenduse projekti kooskõlastamine

Tere!

Saadan Teile ülevaatamisele Rannaliiva 5 asendiplaani.

Kaeviku kontuurid kajastavad 1:1 nõlvsust, ehk kaevik on arvestatud 1m
sügav kaevik on maapinnalt 2m lai ja 1,5m sügav kaevik on maapinnilt 3m
lai. Ei ole arvestanud, kaevikupõhjaga, kuna 1:1 kaeviku kalle on meie
hinnangul piisav varu. Juhul kui on tarvis kaevikupõhja arvestada siis
pakun välja 300mm, ehk kaeviku valine serv muutub 15cm mõlemale poole
laiemaks.

Kaablit ei ole võimalik nihutada vee ja kanalisatsiooni kaevudele lähemale
kui 1m (praegu on kaabel 1.0 m kaevu välisservast).

Kinnist meetotid ei ole võimalik kasutada kuna strandikaeviku 1:1 nõlvsus
tuleks riigitee servani.

Märkused:

Lahtisel meetodil ei ole võimalik tagada 3m kaablikaeviku serva kaugust
(eritikitsates oludes 2m) Leppneeme teeservast

Lahtisel meetodil ei ole võimalik tagada  1m kaablikaeviku serva kaugust
liiklusmärgist.

Arvestatud on teekatte servaks ala kus algab asfalt. Kui arvestada
teekatte servaks  killustikalust siis on joonisel toodud mõõdud 0.5 m
valed.

Saadan viimase joonise palun andke hinnag kas selliselt on võimalik
projekti kooskõlastada. Kui on võimalik kooskõlastada siis saan  tellida
Leppneeme tee 105 sissesõidule taastamise projekteerimise.

Tervitab

Riho Kukk

5332 3042

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, June 18, 2024 4:49 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Viimsi vald Leppneeme küla Rannaliiva tee 5
elektrivõrgu liitumisühenduse projekti kooskõlastamine

Tere

Üritan vastata antud pildi põhjal.

Ilmselt 1,8m ja 1,93m kauguste osas ei ole kriitiline ja antud asukohas
saame kooskõlastada.

Kauguse 0,86m juures tuleb täpsustada, et mida antud kaeviku kontuurid
kajastava, kas on tegemist kaeviku põhja kontuuriga või on arvestatud
kaeviku põhja ning 1:1 nõlvsust. Lisaks, täpsustada mis on kaeviku
sügavuseks ja kui laia kaeviku põhjaga olete arvestanud?

Võimalusel saate võib-olla nihutada antud asukohas kaabli paiknemist
olemasoleva kaabli juurde (roosa kontuur). Samuti kaaluda kinnist meetodit
mahasõidu juures ning antud teeäärses lõigus.

Juhul kui kaevik satub tee peenrale liiga lähedale ning rikutakse tee
peenart, siis tuleb kajastada taastamise osas ka teepeenra taastamine.
Samuti kui kaevikuga ohustatakse tee konstruktsiooni, siis tuleb ette näha
tee konstruktsiooni taastamine vastavalt nõuetele antud lõigus.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, June 12, 2024 3:13 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Harjumaa Viimsi vald Leppneeme küla Rannaliiva tee 5
elektrivõrgu liitumisühenduse projekti kooskõlastamine

Tere!

Suudame ülejäänud nõuded täita kuid kahjuks ei saa täita nõuet: “Avatud
kaevikud (sh puurimiskaevikud) ei tohi olla tee nõlva alumisele joonele
lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte servale lähemal kui 3,0 m,
eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m. Avatud kaeviku serva vähim
kaugus kraavi välisnõlvast on 1,0m. Eeltoodud nõude täitmisel tuleb
arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde varisemisnurka (kaeviku
sügavus, varisemisnurk 1:1).“ .

Kui meie ei suuda tagada, et kaablikaeviku serv jääb vähemalt 2m kaugusele
TRAMi teeservast, siis kas teil ei ole võimalik meie projekti
kooskõlastada?

Lisan projektist väljavõtte projektist kus kaevikserv on lähemal kui 2
meetrit tee servani

Tervitab

Riho Kukk

5332 3042

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 10, 2024 1:13 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Viimsi vald Leppneeme küla Rannaliiva tee 5
elektrivõrgu liitumisühenduse projekti kooskõlastamine

Teie 17.04.2024

Meie 10.05.2024 nr 7.1-2/24/20469-6

Riho Kukk

Aktsiaselts Elektritsentrum

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

17.04.2024 esitasite taotluse kooskõlastada elektrirajatiste projekt
Aktsiaselts Elektritsentrum töö nr LP24004 „Rannaliiva tee 5, Leppneeme
küla, Viimsi vald“ (edaspidi Projekt).

Tehnovõrk on projekteeritud riigitee nr 11252 Leppneeme tee km 2,68 – 2,86
teemaale ja kaitsevööndisse.

Tutvunud esitatud materjalidega, märgime, et projekteerimisel ei ole
arvestatud kõiki Transpordiameti tüüpnõudeid: „Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel“ (edaspidi Nõuded) ning me ei pea
võimalikuks esitatud Projekti kooskõlastada. Projekti materjalide
korrigeerimisel tagada vastavus Nõuetele, muuhulgas viitame
alljärgnevatele mittevastavustele:

1.	Palume lähtuda transpordiameti juhendist „Nõuded tehnovõrkude
teemaale kavandamisel“. Juhend asub aadressil -
https://www.transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#tehnovorgud

2.	Riigitee maaüksusel mahasõitude all tuleb kasutada kaitsetoru
tugevusega 1250N ja min sügavus 1,5m.

3.	Võimalusel projekteerida mahasõitudega ristumised kinnisel
meetodil ning Kõrkja tee 1 kinnistu piirkonnas väljapool riigitee
maaüksust (helesinine kontuur), kuna antud kinnistul on juba maakaabelliin
ning koormatud.

4.	Ülejäänud osas nihutada proj maakaabel riigitee maaüksuse piirile
võimalikult lähedale (riigitee katastripiirist 0,5m kaugusele).

5.	Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee kaitsevööndi
ulatuses välja tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine
meetod), sügavus iga trassi lõigu kohta. Asendiplaanil kajastada riigitee
kaitsevööndi piirid.

6.	Asendiplaanil kajastada avatud kaevikute (sh puurimiskaevikute)
paiknemine. Avatud kaevikud (sh puurimiskaevikud) ei tohi olla tee nõlva
alumisele joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte servale
lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m. Avatud
kaeviku serva vähim kaugus kraavi välisnõlvast on 1,0m. Eeltoodud nõude
täitmisel tuleb arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde
varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk 1:1).

Asendiplaanil palume kajastada avatud kaeviku kaugused teekatte servast.
Mõõdud palume kajastada võimalusel vastavas asukohas ning sh ka minimaalne
kaugus.

Nt antud asukohtades pdf failis on keeruline tuvastada, millist asukohta
mõõt kajastab.

7.	Võimalusel nihutada maakaabel antud märgi piirkonnas rohkem
katastriüksuse piiri poole, et märgi ning kaabli vahe oleks 1m.

8.	Lisame, et katete taastamise osa ei vasta Transpordiameti
poolsetele nõuetele ja on kajastatud puudulikult. Katete taastamise
ulatused ei ole vastavad, materjalide valik ei ole vastav ning on
vastuolus olemasoleva olukorraga, puuduvad läbilõiked, seletuskiri jne.

Riigitee teekatendi konstruktsiooni taastamise projekteerimisel tuleb
lähtuda „Tee ehitusprojektile esitatavad nõuded“ (MKM 09.01.2020 määrus nr
2), tee ehitamise kvaliteedinõuetest ja projekteerimisnormidest (EhS § 96
lg 3, § 99 lg 4) ning Transpordiameti juhenditest
(https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid).
Avalikult kasutatavatele teedele projekti koostamiseks ja ehitamiseks on
nõutav vastava tegevusala kvalifikatsioon (EhS § 24) ning
projekteerimistingimused riigiteedele annab Transpordiamet.

Palume koostada korrektne katete taastamise lahendus ning esitada projekti
koosseisus komplektne katete taastamise osa, mille on koostanud vastava
pädevusega isik.

9.	IKÕ plaanil palume kajastada vastava tabel (näidis manuses). IKÕ
plaanil palume kajastada POS 1 tähis. Samuti palume IKÕ asendiplaanilt
eemaldada kõrgusandmed ja muud mittevajalikud andmed (nt kaugused) ja
nihutada riigitee kat nimetust ja nr, selliselt et ei kattuks muude
andmetega ja oleks loetav. Tingmärgis kajastada kooskõlas IKÕ plaaniga ja
näidisega ning kajastada tingmärkides ka maakaabel ja IKÕ seadmise ala,
mitte koormatav ala. Taustainfo kajastada IKÕ plaanil hallina, et plaan
oleks lihtsasti loetav.

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, April 17, 2024 2:34 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Antoni Havi' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Harjumaa Viimsi vald Leppneeme küla Rannaliiva tee 5
elektrivõrgu liitumisühenduse projekti kooskõlastamine

Tere!

Saadan Rannaliiva tee 5 võrguühenduse projektlahenduse ülevaatamisele.
Uues lahenduses on planeeritud toide tuua Kõrkja alajaamast. Leppneeme
teel on projekteeritud kaabel paralleelselt riigiteega, lahtisel meetodil.
Kaabli sügavus on 1m ja kaabli kaugus teeservast on kogu trassi ulatuses
vähemalt 2m.

Lisan selgituse ja eskiisi miks oleme jõudnud praeguse lahenduseni.

"Plaan nr 1:

Rajada kaablitrass alajaamast LEPPNEEME (alajaam nr 1)-  Lahenduse
takistuseks on väga kitsad olud.  Kinnistu piirid on sõiduteele liiga
lähedal, sundpuurimist (puuritakse maa alt) ei saa rakendada kuna oht, et
trassi rajamisel jääb ette suur rahn mis lükkab puuri kas teiste
tehnovõrkudesse või see kaldub sõiduteele. Lisaks on transpordiametile
kuuluv truup ees.

Plaan nr 2:

Rajada kaablitrass alajaamast LEPPNEEME (alajaam nr 1) selliselt, et
ületame sõiduteed ning liigume kaablitrassiga kõnnitee all. Selle
lahendusega tekkinud takistused:

Ehitusajal ei ole võimalik kõnniteed kasutada, seal asetseb vee ja side
peatrass. Lisaks peame läbima kaks kinnistut, mille tagajärjel koormame
eraomanike oma trassiga.

Plaan nr 3:

Rajada kaablitrass mööda Võrkoja teed Rannaliiva tee 5 kinnistuni. Võrkoja
tee all asetseb sidetrass mis ühendab Eestit ja Soomet. See piirab
sõidutee kasutamist ehitustööde käigus, koormab erakinnistut suures mahus
ning antud lahendus ei ole jätkusuutlik.

Praeguse lahenduse kohaselt paigaldatakse 4x240 kaablit mis kannatab kuni
307 amprit. 207amprit jääb varuks ning juhul kui Rannaliiva tee ääres
asetsevad kinnistud soovivad peakaitset suurendada, me ei pea uut
kaablitrassi rajama.

Plaan nr 4:

Õhuliini pikkuseks on 370m mille tõttu ei ole võimalik antud lahendust
ellu viia kuna me ei saa nõuetekohaselt lühisvoolusid kätte. "

Plaane on võimalik näha joonisel 24004_TP_EL-4-01_Eskiis

Tervitab

Riho Kukk

5332 3042

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Friday, March 15, 2024 1:45 PM
To: 'Laur Kõiv' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: [email-masked]' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Viimsi vald Leppneeme küla Rannaliiva tee 5
elektrivõrgu liitumisühenduse projekti kooskõlastamine

Tere!

Proovisime lahendada Rannaliiva tee 5 elektrvarustuse projektlahendust
teie poolt esitatud märkusi arvestades, ehk kas liikuda kaabliga
erakinnistusid pidid või paigadada kaabel kinnisel meetodil. Esimesel
juhul ei ole erakinnistu omanikud nõus kaabli paigaldamisega nende
kinnistule. Kinnisel meetodil kaabli paigaldamisega tekib risk ristuvatele
ja külgnevatele kommunikatsioonidele.

Pakume välja lahenduse kus tooksime projekti jaoks toite Leppneeme tee
107a (89001:003:0675) kinnistu poolt, kuna sealt poolt on riigitee ja
erakinnistute vaheline kaugus suurem. Kaabel paigaldatakse lahtisel
meetodil. Riigitee ja kaabli vahe oleks sellisel juhul minimaalselt 2,0 m,
ehk 1:1 varisemisnurka arvestades kaeviku ja tee serva vähim kaugus oleks
1,0 m.

Saadan lahenduse kohta eskiisi.

Kas Selline lahendus sobiks?

Tervitab

Riho Kukk

5332 3042

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, February 22, 2024 9:58 AM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Harjumaa Viimsi vald Leppneeme küla Rannaliiva tee 5 elektrivõrgu
liitumisühenduse projekti kooskõlastamine

Teie 26.01.2024

Meie 22.02.2024 nr 7.1-2/24/20469-3

Riho Kukk

Aktsiaselts Elektritsentrum

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

26.01.2024 esitasite taotluse kooskõlastada elektrirajatiste projekt
Aktsiaselts Elektritsentrum töö nr LP24004 „Rannaliiva tee 5, Leppneeme
küla, Viimsi vald“ (edaspidi Projekt).

Tehnovõrk on projekteeritud riigitee nr 11252 Leppneeme tee km 2,68 – 2,86
teemaale ja kaitsevööndisse.

Tutvunud esitatud materjalidega, märgime, et projekteerimisel ei ole
arvestatud kõiki Transpordiameti tüüpnõudeid: „Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel“ (edaspidi Nõuded) ning me ei pea
võimalikuks esitatud Projekti kooskõlastada. Projekti materjalide
korrigeerimisel tagada vastavus Nõuetele, muuhulgas viitame
alljärgnevatele mittevastavustele:

1.	Palume lähtuda transpordiameti juhendist „Nõuded tehnovõrkude
teemaale kavandamisel“. Juhend asub aadressil -
https://www.transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#tehnovorgud

2.	Teega rööpse tehnovõrgu paigaldamine tee muldesse ei ole lubatav.
Tehnovõrgu paiknemise asukoha ja sügavuse osas järgida Projekti
korrigeerimisel Nõuete tabelis 1 toodud väärtusi.
3.	Võimalusel kaaluda tehnovõrgu paiknemise lahendust väljapoole
riigitee maaüksust.

4.	Lahenduses pole arvestada olemasoleva olukorraga sh kraav, truup,
põrkepiire, mahasõit, liiklusmärgid, avatud kaeve kaugus tee servast jne
(sügavused, rajamis meetod).

5.	Oleme nõus kaaluma projektlahendust, kui tehnovõrgu rajamine on
lahendatud kinnisel meetodil riigitee maaüksuse piirile, kuid sellisel
juhul peavad ülejäänud tingimused olema vastavuses Nõuetega (sh
puurimiskaevikute kaugused, sügavused olemasolevatest rajatistest jne).

6.	Asendiplaanil puuduvad katastriüksuste piirid sh Vana-Sepa
(tunnus: 89001:003:0011), 11252 Leppneeme tee (tunnus: 89001:003:1031).
Asendiplaanil ja tingmärkides kajastada üheselt mõistetavalt teeäärne
põrkepiire.

7.	Asendiplaanil ning tingmärkides palume kajastada mitu
madalpingekaablit rajatakse. Lisaks soovime teada kas rajatakse ka
reservtorusid?

8.	Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee kaitsevööndi
ulatuses välja tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine
meetod), sügavus iga trassi lõigu kohta. Asendiplaanil kajastada riigitee
kaitsevööndi piirid.

9.	Asendiplaanil kajastada avatud kaevikute (sh puurimiskaevikute)
paiknemine. Avatud kaevikud (sh puurimiskaevikud) ei tohi olla tee nõlva
alumisele joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte servale
lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m. Avatud
kaeviku serva vähim kaugus kraavi välisnõlvast on 1,0m. Eeltoodud nõude
täitmisel tuleb arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde
varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk 1:1).

10.	Palume selgitada, kas projekti lahenduses soovitakse rajada 1xW1
või on planeeritud rajada mitu kaablit või reservtoru. Katete taastamise
läbilõikel on näha kaks kaablit?

11.	Puudub taotlus, palume koostada ning esitada ka vastav taotlus
(näidis manuses).
12.	Puudub IKÕ plaan, palume koostada ning esitada IKÕ plaan vastavalt
Transpordiameti nõuetele lisale 6.

13.	Seletuskirjas palume kajastada teemaaüksusele rajatava tehnovõrgu
andmed (tüüp, kogus, reservtorud), sügavused, kaitsetoru tugevused,
erisused jne.

14.	Seletuskirja palume lisada, et tehnovõrkude teemaale paigaldamisel
on kõrvalekalded kooskõlastatud projektist keelatud.

Lisaks, et Tehnovõrgu riigiteealusele maale paigaldamise korral peab
tehnovõrgu omanik enne projekti realiseerima asumist esitama
Transpordiametile vormikohase taotluse koos projektis kooskõlastatud
asukoha-skeemiga tehnovõrgu paigaldamise ja talumise lepingu sõlmimiseks
(vorm saadaval Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud leping on aluseks
riigitee alusel maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku
liiklusväliste tööde loa väljastamiseks.

15.	Lisame, et riigitee teekatendi konstruktsiooni taastamise
projekteerimisel tuleb lähtuda „Tee ehitusprojektile esitatavad nõuded“
(MKM 09.01.2020 määrus nr 2), tee ehitamise kvaliteedinõuetest ja
projekteerimisnormidest (EhS § 96 lg 3, § 99 lg 4) ning Transpordiameti
juhenditest
(https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid).
Avalikult kasutatavatele teedele projekti koostamiseks ja ehitamiseks on
nõutav vastava tegevusala kvalifikatsioon (EhS § 24) ning
projekteerimistingimused riigiteedele annab Transpordiamet.

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Juhime tähelepanu, et projekti lahenduse osas võib tekkida veel
täiendavaid märkusi.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet